Perito Moreno Wauw, Nu op weg naar de Eindbaas! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Perito Moreno Wauw, Nu op weg naar de Eindbaas! - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Perito Moreno Wauw, Nu op weg naar de Eindbaas!

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

16 Januari 2014 | Argentinië, El Calafate

Na verslag ben ik heerlijk gaan slapen! De volgende ochtend ontbeten en zoals ik zei, heb ik met enige moeite me ticket weten te kopen! Ben de stad in geweest, heb me oplader gemaakt, een echte Electricien hahaha & ik heb op bij het Hostel nieuwe vrienden gemaakt (zoals de hele vakantie) De man achter de balie zei al, Michael is always making new friend! Wat een groot compliment! Die avond hebben we Broodjes ei gegeten en zijn we gaan slapen! Hun waren moe van de Trip die ik de volgende dag ging doen! Ontbeten met de Dutch-Crew, afscheid genomen! hun gingen naar El Chalten, wie weet voor de volgende x een idee (jazeker ik ga nog een x naar Argentinie, ben ik wel de Gids van een van jullie! Gedouched, Uitgecheckt in die kamer, kreeg bij terug komst een andere kamer toegewezen ivm die ramp vertraging heb ik 1 dag gemist helaas! Geeft verder niet maar goed! Rond 10 uur werden 3 Mexicanen inclusief deze Amigo opgehaald voor de tour die we gingen doen! Overgestapt in een grotere bus, zat ik tussen 6 Israeliten onderweg naar de Perito Moreno Gletscher! Ze hebben in Argentinie van allerlei attracties, evenementen of bezienswaardigheden parken gemaakt! Je komt daar aan en ziet een enorme bak ijs! 's Werelds 3de grootste Gletcher van heb ik jouw daar! 1 is Antartica, 2 is Groenland, 3 dus Patagoni! Werkelijk waar je mond valt wel ff open hoe groot het is, hoe mooi het erbij ligt en de kleuren! Helaas regende het wat maar dan krijg je juist het krakende ijs te horen! Enorme knallen en we hebben er een paar zien vallen! Aan de Noordkant sprak ik met een kerel uit Nederland, we hebben daar een enorm stuk zien afbreken, daarna pas komt het geluid, en dan een Big-Wave het ziet er oh zo machtig uit! Mooi natuurgeweld! Begin van de vakantie Iguacu gezien, en als toetje dus wat schepijs! Ik ben door het hele park gaan lopen en kwam nog wat bekende tegen van Ushuaia (ook vandaag weer 1) 2,5 uur de tijd gehad, veel foto's gemaakt en terug de bus in opweg naar de pier! Met de boot overgestoken naar een prachtig gebied, was onze gids genaamd Luiz daar, Hij nam ons mee tot vlakbij de Gletscher, kregen wat uitleg en wat History over het ontstaan hiervan! Het is dus duizende jaren geleden vanuit Antarica opgebouwd en het schuift deze kant op, breekt af bij het park! We liepen door, kregen ijzers onder onze schoenen gebonden & we mochten de Gletscher oplopen! Heel prachtig wat je daar allemaal ziet! Het was werkelijk waar iets wat je gewoon een x gedaan moet hebben, Achievement Unlocked! Heel veel foto's gemaakt en er werkelijk waar van genoten! we hebben tot een hoogte van +/- 200 meter hoog gelopen en het werd er dus alleen maar mooier!!! Het water is er ook super helder, Je mag het absoluut drinken, dus gedaan maar hij zei te veel is niet goed want het mist een bepaalde substansie waar door als het je weken lang drinkt alsnog kan uitdrogen of dood gaan, zoiets vreemds werd mij tenminste verteld! Na anderhalf uur deden we een Whiskey die daar klaar stond! Ze braken puur natuur ijs af, en dat werd verdeelt over de glazen! Ik heb er natuurlijk wat meer dan 1 gehad! Daarna moesten we helaas van de Gletscher af, Ijzers afgedaan nog wat foto's gemaakt, wat gepraat, terug met de boot de bus weer in terug & daarna weer het Hostel in! Ik heb gedouched, ff wat mogen mee eten hier en daar (net als die verwende katten van dit Hostel) Nog een heel goed gesprek gehad & ik ben heerlijk gaan slapen! Zo wat een dag zeg hahaha!! Ik maak ook van alles mee he, Prachtig!

De volgende ochtend (vandaag) ben ik na me ontbijt naar een Museum geweest waar ze dus een T-Rex hebben staan die ze gevonden hebben in het ijs! Andere Dino's zijn er ook gevonden en verder was het een tentoonstelling over de vroegere mensen in dit gebied! Daar kwam ik dus ook een bekende van Ushuaia tegen! Na wat gepraat en foto's gemaakt ben ik terug gelopen richting Hostel! Nog even wat gepint en ben daarna achter deze pc gedoken om nog snel even me verslag te doen!
En dan nu opweg naar me laatste 5 dagen hier in Argentinie, en ik zeg werkelijk, HELAAS!! Ik wil niet weg, Het is hier zo top! Het beste van Argentinie zijn heel veel dingen om te zien maar het antwoord van mij is: De mensen maken het alsof je binnen 3 minuten praat een member ben van hun familie! Famiie staat hier heel hoog aangeschreven! Dus het voegt me best wel!
Ik ga dus naar Buenos Aires, 1 dag hostelen en 3 nachten in een hotel, bijkomen en dan opweg naar een groot onthaal met Hello, Goodbye! You say Hello, and i Say Goodbye!!
Fijn weekend alvast en voor Chloe, heel veel sterkte morgen onder het mes!

Groetjes van die blonde uit het allermooiste gebied ter wereld!

  • 16 Januari 2014 - 18:59

    Tineke:

    Hoi Michael.
    Weer heel wat beleeft in Argentinie.
    Je hebtecht een mooie reis gemaakt,
    De reis van je leven.
    Nog veel plezier .
    Genieten maar
    Gr. Tineke

  • 16 Januari 2014 - 20:10

    Marijke:

    Dat was dus genieten,weer een dag met een goude randje.Op ned 1 is vanavond een reisprogramma met Floortje Dessing,het gaat over Chili om 21.35 begint het,misschien vind je het leuk om te zien.Veel plezier en groetjes van ons.

  • 17 Januari 2014 - 18:17

    Mirjam:

    Superhandig dat je oplader weer werkt!
    Groetjes van de 3 meiden vanuit Alkmaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, El Calafate

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 12795

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: