Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Meteen na me blog reed ik met 2 Israelische meiden naar het vliegveld! Daar aangekomen stond er een niet normaal lange rij! Na enige tijd ingecheckt & met heerlijk Helder weer gevlogen! Het vliegtuig vloog over een prachtig helder meer, later langs de kust op naar Buenos Aires! Daar eenmaal geland begonnen mensen te klappen, nou op mijn ticket staat ook aankomst dus deze jongen doet daar niet aan mee! Even later begon het telefoon systeem te flippen, zo van Piep en vervolgens weer Piep, Piep en ga zo maar door, okee Piep, Piep, Piep en nog eens Piep, You get the Idea! Eenmaal opgelost kreeg de bemanning hun 2de applaus! We kwamen aan bij de Terminal, ook daar heb ik denk een uur moeten wachten op me Tas! Hier gingen de Argentijnen ook weer staan klappen, zo van schiet eens op! Het was een prachtig schouwspel en de beste voorstelling in jaren! Zoveel applaus hahaha! In de tussen tijd gesproken met een Nederlandse meid van dezelfde leeftijd! Met haar de Taxi gepakt en opweg naar me Hostel midden in het Centrum, nou zeg ik je dit 300 Pesoes van het vliegveld tot me verblijf is omgerekend 6 nachten slapen in Salta! Ik bedoel maar, erg leuk dat je centraal zit maar deze stad is enorm! Er schijnen hier rond de 3 a 4 miljoen mensen te wonen, maar overdag lopen er tussen de 10 en 14 rond en om nou te zeggen dat het druk lijkt zoals in China, Totaal niet! Ja ze zitten hier gepropt in de bus maar daar is ook alles mee gezegd! Buenos Aires heeft een Subway, weinig honden op straat, Prachtige gebouwen, werkelijk waar te veel om op de foto te nemen!
Wat heb ik allemaal verder gedaan: Na ingecheckt heb ik wat simpels gegeten, ben ik daarna naar een feestje gegaan met een Franse meid, was opzich wel aardig, ik ben gaan slapen en werd wakker door 4 dronken engelse die net terug kwamen van een feestje, gezellig die hostels! Werkelijk waar soms is prive wel lekker hoor! Uit gecheckt in de ochtend, ben naar het Ritz hotel gegaan, heb me daar ingecheckt!
Goed, me televisie doet het niet, 1 van de 2 kranen werkt, gelukkig de warme maar met 42 graden hier op zaterdag is dat geheel overbodig! 42 ja dus 5x zo warm als Nederland! Zal idd wennen worden! Maar dan ben ik nog niet klaar! In Argentinie heb je overal op straat gratis Wifi, geweldig! Overal heb ik dus Wifi gehad en dan kom je aan in de Hoofdstad en dan werkt dat niet! Kunnen ze dat ook doen in Amsterdam, dat na ik geland ben, daar niets meer werk! God aanhoor dit gebed!
Maar wat een rommel het hier is, niet normaal, Er lagen oude zeepjes in de douche! Ik heb 2x gehad bij doorspoelen van de toilet dat de bak zich over vol vult en zo komt er water op de vloer terecht! Maar het ergste van allemaal is vanochtend na het ontbijt, klapte de Meterkast, dus ik ben maar me zaklamp gaan halen en heb het hotel weer even stroom gegeven. Ze zeggen dat ik vanavond gratis kan drinken aan de bar! Let's see! Maar ze wisten dus niet of een draadje wel of geen spanning had en ik heb geen meet aparatuur bij me, dus dan maar gevoeld met een natte vinger en ik leef nog! Ik ga ook een beetje van de hak op de tak, komt omdat er best wel weer een hoop gebeurd is maar goed ik ga verder met dit verhaal! Ik ben de 1ste dag de stad in geweest, foto's gemaakt van de Obelisk, er waren vorig jaar nog aan beide kanten 11 banen maar sinds kort dus in het midden bus haltes gemaakt! Best jammer had dat graag willen zien! Volgende dag ben ik bij het graf van de familie Duarte geweest, Evita der graf, prachtig om te zien maar alles wat er om heen staan, Belachelijk gewoon zo groot, gewoon huizen zijn het! Niet normaal. Vervolgens de taxi gepakt om naar het stadoin van Boco Junior te gaan! Ze zeiden dat dat een slechte wijk is, ik heb er niet veel van gemerkt gelukkig! Daar binnen geweest in hun museum geweest, vervolgens buiten foto's gemaakt van de grasmat en het stadion en later nog wat geshopt! Ik kwam er achter dat het stadion een gebouw is wat gewoon de helft lijkt van een stadion! Die leg ik later wel uit! Daarna ben ik naar het parlements gebouw gegaan. Foto's gemaakt van deze prachtige gebouwen bij elkaar. Er was nog een klein protest gaande maar goed ik vond het wel prima! Buenos Aires is echt een hele mooie stad om gewoon een x gezien te moeten hebben!
Ik ga zometeen naar de markt Tel Salmo en dan moet ik morgen weer naar huis!

  • 19 Januari 2014 - 19:38

    Marijke:

    Heel veel plezier de laatste dag,en goede reis .Tot ziens,Groetjes van ons.

  • 19 Januari 2014 - 20:07

    Tineke :

    Weer heel wat meegemaakt
    Nog heel veel plezier daar in Buones

  • 19 Januari 2014 - 20:25

    Tineke:

    Ik zal de zin maar even afmaken.
    Veel plezier in Buones Aires.
    En een goeie vlucht.
    GR.Tineke

  • 19 Januari 2014 - 21:20

    Geert:

    Hoi,
    Bedankt voor het fixen van de stroom in het hostel. Heb een fijne terugreis!
    ¡Hasta luega!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 12787

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: