Córdoba geboorte stad van Che Guevara - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Córdoba geboorte stad van Che Guevara - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Córdoba geboorte stad van Che Guevara

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 December 2013 | Argentinië, Córdoba

Het is alweer zondag, zoals Rob de Nijs zingt.
Volgende maand ben ik gewoon alweer thuis in Nederland! De tijd vliegt voorbij.
Gisteren heb ik niet geblogged, niet omdat de kans er niet naar was, maar ik had er gewoon eventjes geen zin in! Tevens had ik al heel wat dingen dit x op Facebook geplaatst, dus dan ben ik op beide wel weer bij, ja toch!

Nou wat is er allemaal gebeurd: Vrijdag dat ik vertrok uit Salta heb ik heel gezellig lopen skypen tot me taxi aankwam. Ik gaf de chef van het Hostel nog een bedankje en kreeg van hem een flyer mee van een Hostel in Cordoba, dus ik met de taxi naar de bus, daar opgestapt, leuk gepraat met een Argentijnse dame die haar oma een bezoek ging brengen voor de Kerst! G.I.Joe gekeken in het Spaans en gaan slapen! Echt deze stoelen waren Goddelijk perfect, je kan alles verstellen dus ook lekker op je zij slapen, zoals ik het liefst lig!
Aangekomen in Cordoba merk je dat deze stad GROOT is en ik bedoel Big Time!!! Er staan rijen taxi's voor de "Bus Terminal" zoals ze het hier noemen. Dus Mikie neemt een taxi, stap in, de man vraagt waar je heen wilt... Tja en dan spreek ik geen Spaans, als vervelende buitenlander, Ik zei Hostel, Hostel to sleep, maar geen idee, je voelt je dan best wel stom en genaaid dat je hem maar moet vertrouwen, dus dan maar van die flyer (waar ik eerlijk gezegd al een niet super idee van had) Daar aangekomen, leuke man achter de balie, Wifi wachtwoord is bijv. Lifeisgood!!! Nou dus toch maar ingecheckt. (hoe makkelijk ben ik om te praten lol) Kom ik op me kamer ligt Tatoo Bob daar te rotten, heeft ie dezelfde rugtas als mij dus ik meteen goed opletten van wie wat is! Kom ik er achter dat me slotje tijdens de reis hier heen dus blijkbaar wel om de rist gegaan maar is, maar ben blijkbaar vergeten de code te draaien (of ik kan me wellicht wel op gaan geven voor Hans Klok zijn Magic-school) Nou ik mocht alsnog ontbijten, wat zeer fijn was, kom je een Duitse man van 49 tegen, die na het ontbijt wilde vertrekken naar " Alta Gracia" zie Google Afbeeldingen voor de mooie foto's!
Leuk gepraat, hij werkt als Elektricien over de wereld voor het bedrijf Bosch! We hebben mooie dingen gezien, maar mochten nergens naar binnen toe, helaas!!! Het was er echt warm, dus zijn we op een terras een Smootie achtige Milkshake gaan drinken! Terug met de bus, ik betaal voor ons beide, nu dit dan 2 kaartjes, afstand 40km prijs is Euro's,.. € 1,- Haha, werkelijk waar 2 kaartjes voor 1 Euro! Hahahaha fantastisch!

Terug in Cordoba zijn Axel en ik nog wat foto's van gebouwen gaan maken, ook hier was alles dicht. We zijn weer bij een smooty tentje gaan zitten voor verfrissing nr 2. Vervolgens zijn we terug gegaan naar het hostel! Werkelijk waar ik ben hier de enigste Europeaan (aangezien Isreal niet tot de EU hoort) Alles is hier Israeliet, aardige mensen maar wat een patsers zeg! Dit was het voorgevoel dus wat ik had, het is daarom best saai op wat mensen na (nu ik blog komen er 2 Belgen aan! Wie weet wordt dat alsnog lachen!!)
Nou goed wat slaap ingehaald & vervolgens gedouched, daarna de stad in gegaan voor wat eten, ik dacht dus dat Cordoba een studenten stad is. Waar je lekker kan stappen (ik wilde hier daarom ook op zaterdag zijn) I.p.v. barretjes heb ik alleen maar Cafetaria's gezien. Verder is het in de avond hier een soort van Koning Alexander dag Markt (om alvast aan het woord te wennen) Ik ben weer terug naar het hostel gegaan, daar een film gezien, nouja 3 ofzo, in slaap gesukkeld, vervolgens de laatste gezien die half 4 deze tijd was afgelopen, meeste mensen in Nederland ontwaakte dan (07:30) Maargoed die gasten kunnen niet goed Engels en ik spreek geen Spaans. Dit zijn dus dingen waarvan je hoopt om tussen Europeaanse Backpackers te zitten!! Ik zeg op naar Mendoza!!!
Tevens een leuk weetje is wel dat Che GueVARA niet bij de VPRO maar eerder bij de Tros heeft gewerkt, hij heeft in Chilie een opstand begonnen (de grootste familie van Chili) Hij is geboren in Cordoba!

Ik was trouwens nog wat vergeten te vermelden over Typische Argentijnse dingen!
- Vlees is hier enorm groot is terwijl de prijzen hier goed te doen zijn!
- Argentijnen niet zo veel Engels kunnen spreken! ondanks het een Europees ingesteld land is
- Airco Units hier gewoon overal lekken,.. soort van koude douche op straat! of in de bus.
- Werkelijk waar elke stad is een blok, een vierkant, weer een blok verder weer een straat en jahoor weer een blok wat een verrassing! Super saai maar erg handig als je goed ben in verdwalen!
- Bussen erg comfortabel zitten, liggen enzo... nog beter als een Airplane!
- Ze hier niet aan staciegeld doen op flessen, en alles in een winkel zo was als bij ons 30 jaar geleden, langzaam, alles gaat in tassen & je mag je met je handtekening afrekeken!
- Internet hier super slow motion traag is & elke x als je in een andere stad inlogt met Facebook je een melding krijgt dat je geblocked ben, vervolgens type je een code over en daarna moet je 5 vrienden herkennen bij foto's!!! Ik niet mag inloggen op me Gmail, wel op me Hotmail, vreemd hoor!
- Drinkwater hier gemixed is in de vorm van Chloor!
- Op elke hoek van de straat kan je Maria beeldjes tegen komen
- Ik zei al dat de armoede op straat lag, maar overal zie je ook reclame borden, werkelijk waar, typisch iets van armoede!
- Als ik wil pinnen kan ik maar max 700 Pesoes uit de muur halen wat gelijk staat aan 80 a 90 Euro, maar dan moet je nog eens €4,50 transactiekosten betalen.
- Er wordt hier heel makkelijk op straat verdient dus, bedelaars, verkopers, tassen dragers (kan ik zelf ook) voor elk stoplicht kan je raam gewassen worden! (dat ga ik doen als ik hier geen baan kan vinden)
onderaan beginnen,..

Oh nee ik heb al een bar geopend, zie me Facebook pagina maar! Hahaha geniaal die foto!
Wat ik vandaag ga doen is proberen te kijken of de museums wel open zijn!! Me bus ticket halen voor morgen naar Mendoza, waar ik iets heel leuks op het programme heb staan! Smooty halen bij me eigen bar haha en misschien wat kleding wassen, tis hier ruim boven de 30 graden dus dat zal wel drogen voor morgen!

Leuk te lezen hoe jullie reageren, wat jullie allemaal doen & hoe jullie je voorbereiden op de Kerst, bedankt voor alle leuke E-Cards. Tot me volgende Blog, Groetjes Michael

  • 22 December 2013 - 15:13

    Mirjam:

    Hoi Michael,
    Leuk weer om te lezen.
    Veel plezier onderweg naar Mendoza en ik lees wel weer wat je daar hebt meegemaakt!
    Groetjes van Alicia, Chloe en Mirjam

  • 22 December 2013 - 17:10

    Marijke:

    Zo, dat was weer een heel verhaal.Hoop dat het in Mendoza wat leuker is.Je moet de groeten hebben van Frans en Hortanse,zij waren hier vanmiddag met 2 amarillissen.Dat zijn hele mooie planten die juist in deze tijd van het jaar te koop zijn.Goede reis verder en veel plezier.Groetjes van ons

  • 22 December 2013 - 17:20

    Ralph:

    Hi Michael,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt, leuk he backpacken, zou zo weer gaan nu ik dit allemaal lees. Je schrijft ook leuk, niet saai en met humor, leest lekker weg. Net ff alle blogs gelezen.

    Veel plezier nog en ik lees je wel weer :)

    Groeten Ralph

  • 22 December 2013 - 17:23

    Inge:

    Leuk weer om je verhaal te lezen. Goed om te lezen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. De tijd vliegt dus geniet ervan ;)

    groetjes van ziva en mij

  • 22 December 2013 - 18:06

    Roberto:

    Wel tof om te lezen wat je allemaal heb gezien en meegemaakt heb :-) bij deze veel plezier nog en van de warme zon genieten en uiteraard Alvast een fijn gezegend kerst gewenst
    Roberto

  • 22 December 2013 - 19:39

    Tineke:

    Leuk de Michaelbar.
    Grappig dat je dat tegen kwam.
    Je hebt weer veel te vertellen,je verhalen zijn heel leuk.
    Veel plezier de volgende dagen.
    Tineke

  • 23 December 2013 - 11:15

    Johan:

    wel, je maakt meer mee dan ik vriend :) Kijk maar naar het verschil in lengte tussen mijn en jouw stukje ;)


  • 24 December 2013 - 00:24

    Albert:

    Hey Michael,

    Hoef je niet te vragen hoe t met je gaat denk!
    Wat jij allemaal niet beleeft met mooie panoramas op grote hoogte en ontmoetingen met andere backpackers.(doet me denken aan 3-weken in Tanzania).
    Anyway om van te genieten i.i.g.
    Wist niet dat je zulke leuke verhalen kon schrijven.Zie de reis voor mijn ogen gebeuren ..haha.
    Bij deze fijne Kerstdagen bro! Enjoy it!
    Iadios!
    Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 12863

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: