Gaucho Michael Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Gaucho Michael Mendoza - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Gaucho Michael Mendoza

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

27 December 2013 | Argentinië, Mendoza

Hallo Nederland,.. hopelijk hebben jullie van 2 hele fijne kerst mogen genieten!
't is al weer een tijdje geleden dat ik jullie heb geblogged omdat ik het hier namelijk reuze naar me zin heb! Werkelijk waar dit hostel heeft een soort van vredige magie over de mensen die hier verblijven. Het is en blijft een komen en gaan van nieuwe gezichten maar de sfeer blijft zeer gezellig tot Super TOP!!!!!
Wat is er allemaal gebeurd,.. Na de check in op Kerstavond-ochtend mocht ik dus nog even mee ontbijten, direct had ik een click met een Braziliaan genaamd Luiz, we hebben heel leuk gesproken. Vervolges kwam ik 2 Franse meiden tegen die boodschappen gingen doen dus ik ben samen met Luiz mee gegaan om zo de stad te gaan verkennen. Terug bij het hostel ben ik gaan zwemmen in het zwembad, na een lange tijd lag het hele zwembad vol met mensen. We zijn 's avonds uit geweest bij een ander hostel. Deze eigenaar heeft er 4 en bij 1 van de 4 kwamen we allemaal samen! Dit resulteerde in super veel drank, gezelligheid, nieuwe mensen leren kennen, van hun verhalen leren, heel veel gegeten, daarna dansen en Tiquila shots aan de bar! Dus Michael loopt ff naar buiten om met wat mensen te praten & toen,... Plons!!! Camera en Telefoon in het water! Ik heb nog niet de skills die Jezus had hahaha!!! Gelukkig maakt drank in Argentinie niks meer kapot, want wonder boven wonder deed alles het nog gewoon prima! Anders was ik iemand in Nederland een camera verschuldig, maar hij doet het dus nog!!! Verder gefeest, later weer naar me huis gelopen, wat heb ik heerlijk geslapen!!!

1ste Kerstdag was hier niets te doen, dus hebben we gewoon met ze allen heel veel geluierd,.. gepraat, gelachen en de afkoeling opgezocht! Het was hier boven de 30 graden, zelfs niet meer lekker in het zwembadje!
Ik hoorde dat er in Buenos Aires afgelopen week de 40 is gehaald! En de stroom was uitgevallen, ik bedoel maar!
We hebben een BBQ geoorganiseerd, heerlijk leuke avond gehad, tot er weer een bui aankwam, wat is het toch met BBQ & Regen in Argentinie! Ik heb met 2 Italiaanse jongens zoveel gelachen, werkelijk waar, Te gezellig gehad!

Volgende dag (2de kerstdag) ben ik met een jongen uit Engeland, die tegenwoordig in Australie woont en werkt, genaamd Marc Smith (Agent Smith) de stad in Mendoza ingeweest. We zijn gaan Wine Bike Riding gaan doen! Wat houdt dit in... Je huurt een fiets, je rijdt naar een wijn fabriek waar je wijn mag proeven! Totaal hebben we 7 wijntjes gehad en met 2 Israelische meiden die we daar als laatst ontmoet hadden terug naar de bus gereden!
Vervolgens heb ik me bus ticket voor 28 december richting Santiago de Chili geregeld! En vervolgens zijn we hier spagetti gaan eten met 4 mensen! De rest was al uit eten. Toen hun terug kwamen hebben we een enorme gezellige avond geschetst, getekend, ingekleurd en er van gemaakt! WOW wat was dit een bijzondere avond,.. alle mensen lopen hier met me weg! Dat is werkelijk waar een top gevoel!!! Zoiets herken ik niet 1,2,3 in Nederland,.. sorry!! Ik ben gewoon een spontaan persoon en dan is het heerlijk dat mensen hier niet meteen overal iets achter zoeken! Werkelijk waar HEERLIJK gevoel is dat zeg!! Nederland schaam je!!

Dag 4, morgen vertrek ik dus naar Santiago de Chili!
Vandaag ben ik op tijd me bed uit gegaan, bij het hostel ontbeten. Ik werd opgehaald met een mini bus, waar ik met 10 andere mensen op weg was naar iets wat ik altijd al had willen doen!
We zijn vandaag gaan paardrijden in Mendoza, midden door de prairie! Dit was nou echt iets wat je gewoon moet mee maken hier in Noord of Zuid Amerika,.. het land van de Cowboys en Indianen!! Man o Man! geniaal gewoon, werkelijk waar fantastisch en moeilijk te beschrijven! Zoals ik al aangaf hier had je gewoon bij moeten wezen om dit gevoel mee te moeten maken! Je stapt op een paard, vervolgens rijden we in een lange stoet achter elkaar aan om je paard te leren, en hij jouw! Je hebt de teugels goed beet en vervolgens gingen we af en toe galoperen!!!,.. soms nog wel veel harder!! De omgeving was werkelijk waar adembenemend. Bergen, zandvlaktes met kleine kaktussen enzo. Hierna hadden we een kleine BBQ,.. heerlijk gegeten en elkaar beter leren kennen! Ik krijg er steeds meer vrienden bij uit elke uithoek van de wereld zo blijkt! We zijn daarna met alle jongens gewoon in onze onderbroek het water ingedoken, Tof hoor in een zwembad en dan kijken naar de bergen , Machtig uitzicht, werkelijk waar. Dag om nooit te vergeten!!!

Vanavond gaan we hier met ze allen mijn laatste avondmaal in Mendoza doen,.. een grote pan spagetti of rijst zal het wel worden! Iedereen komt weer langs,.. ik ga het lekker laat maken en dan morgen wel slapen in die bus! De rit is 6:30 uur naar de hoofdstad van Chili. Overigens is het in Chili nog eens 2 uur eerder als in Argentinie!
Dus Brazilie met wintertijd +03:00,.. geheel Argentinie zonder wintertijd +1 is dus +04:00 en Chili met wintertijd is +06:00!
Dus als ik om 3 uur snachts ga slapen in Chili worden jullie wakker!

Zoals ik begon hopelijk hebben jullie allemaal een hele fijne kerst mogen mee maken, ondanks het weer in Nederland! zolang het maar gezellig was! ik zeg tot me volgende blog en groetjes vanuit Argentinie.
ps Mendoza is tot nu de aller tofste stad van me vakantie,.. maar dat zullen jullie wel snapen na me lange blog

Groetjes Michael

  • 27 December 2013 - 23:08

    Tineke:

    Ik wou dat ik dat gezien had
    cowboy michael.
    Gaaf zeg.
    GOEIE REIS VERDER
    Tineke

  • 28 December 2013 - 01:03

    Sanne:

    Wat leuk dat je paard hebt gereden!Zo te lezen heb je een onvergetelijke kerst gehad. Nog veel plezier in Chili.

  • 28 December 2013 - 02:01

    Ralph:

    Nooit meer iets anders dan backpacken denk?? Zei je toch dat het fantastisch is

  • 28 December 2013 - 10:14

    Mirjam:

    Hoi Michael,
    Wat een geweldige dag voor je, super leuk!
    Ik had je ook wel op een paard willen zien. Heb je bewijsmateriaal? haha!
    Mijn kerstdagen waren ook supergezellig en heb er heerlijk van genoten. Lekker gegeten en gezellige gesprekken gehad.
    Ik hoop dat je nog wat slaapt in de bus richting Chili.
    Veel plezier daar!
    Groetjes,
    Mirjam, Alicia en Chloe.

  • 28 December 2013 - 13:34

    Marijke:

    Heerlijk om te zien dat je de tijd van je leven hebt, dit is een Kerst die je nooit zult vergeten.Heel veel plezier en we hopen dat je weer zulke leuke mensen treft.Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 12857

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: