Feliz Año Nuevo - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Feliz Año Nuevo - Reisverslag uit Viña del Mar, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Feliz Año Nuevo

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

03 Januari 2014 | Chili, Viña del Mar

Hoi allemaal, de aller beste wensen voor iedereen in 2014!!!
Hier even een update van de afgelopen dagen,.. ik blijf me best te doen om jullie op de hoogte te houden, dus zet je schrap voor wat er nu weer komen gaat!!

30ste van 2013 ging ik dus door Santiago een tour doen. Het was een wandel tour, zodat je niet zoiets had van shit de bus rijdt door, helaas geen foto! De tour werd geleid door een hele leuke kerel, met een super goed Engels accent haha echt werkelijk waar geweldig! Ik heb heel veel geleerd van de geschiedenis van Santiago. Over bijv de Spanjaarden, hoe ze Chile overnamen, over de overname van America in 1973 ook op 11 September! Waar bekende mensen wonen, of oude dichters, kunstenaars, hoeveel honden er op straat leven, waar je lekker voor weinig kan eten, ect.... Mooie stad hoor! Lily kwam uit haar werk nog even met ons wat eten buiten bij een restaurant, gezellig hoor! Thuis aangekomen weer heerlijk gegeten & veel gelachen met de familie!
(vooral om bepaalde Nederlandse uitspraken)

31ste kwam Fernando me uit me bed halen, hij moest iets afgeven bij ze werk, of ik even mocht rijden, kon ik zodoende meteen de weg uit me hoofd leren voor het strand, nou ik heb heerlijk gereden in een Hyundai i20, rijdt heerlijk!! Werkelijk waar,.. overigens rijden hier heel veel Japanse merken, zelfs het merk TATA & ik wist niet eens dat Samsung gruwelijke modellen maakte! Anyway ik heb dus gewoon gereden in Chile. Hoe Cool is dat! Niet denken aan een Internationaal rijbewijs, nee joh gewoon gaan met die banaan!!! De rest van de dag een beetje gerelaxed, gewacht op Lily en een vriend van haar, toen zijn we gaan rijden,.. Geweldige wegen richting strand gereden, Tolwegen, Zandpaden, Rondom de berg heen of er gewoon doorheen haha!!! File helaas dus een andere route genomen. Wat bleek nou dat hoe dichterbij we Valparaíso kwamen hoe meer wegen de politie had afgesloten ivm de drukte! We konden dus helaas niet naar dat huisje van Milton, en dus heb ik perongeluk even een ketting botsing gecreërd. Wij haden gelukkig niks,.. Haha zoals ik altijd zeg, Achievement Unlocked!!! Eenmaal de auto geparkeerd bij een tank station in de plaats Viña del Mar (ligt gewoon naast Valparaiso) Hier stonden rijen auto's,.. gewoon te veel voor dit erorm mooie plaatsje. Lily moest even naar de WC ook daar heeft ze bijna anderhalf uur overgedaan,.. lange rijen!!!

Goed dan nu over Oud & Nieuw, er lagen 10 boten in de Grote Oceaan verdeeld. Vanaf 11 uur ging er om het kwartier een pijl de lucht in! Tot het 12 uur was tot het los barste, WAUW Werkelijk waar geweldig vuurwerk! 10 boten die tegelijkertijd dezelfde pijl de lucht in krijgen, is gewoon om van te genieten! De show duurde ruim een half uur en werd afgesloten met een soort van oorlogs effect! (heb ik een filmpje van trouwens) Daarna zingt het hele strand Tji Tji Tji, Le Le Le Biba Chile!!!Heel wat mensen zagen dat ik van een ander land kwam dus ik werd gewoon omringt door groepen om een Feliz año nuevo te wensen!! Vervolgens zijn we met een groep op het strand gaan zitten en hebben we Jack & Daniels toegevoegd aan onze groep, en dorst lust! We hebben met 6 man in die auto geslapen, werkelijk waar ik er maximaal 2 uur van mogen genieten! Ochtend heb ik mooie foto's genomen van het natuur geweld aan zee, heerlijk zulke luide en grote golfen die om de para seconden aan stromen!! Terug bij de auto wilde iedereen naar huis. Ik heb ze djus naar huis toe gereden, 2 uurtjes total. Eenmaal terug bij de familie iedereen het veste gewenst, vervolgens ontbeten en heel veel geslapen! We zijn die avond nog naar de Hobbit 2 geweest in 3D, echt goede effecten & werderom een te gekke film! Overigens met 7 man in een Renault 12 met een enorme gave uitlaad, Jergo zijn mooie blauwe auto!

Gisteren de 2de van 2014 heb ik niet heel veel gedaan, gewoon omdat ik nog ff een dagje wilde luieren. En ook omdat de auto van Fernando toe was aan thuis reparatie! We eten hier elke ochtend en avond pan! (brood) en smiddags heerlijk warm eten, Carmen de moeder van Lily kan gewoon heerlijk goed koken! Ik ben aan het uitzoeken hoe me reis er vervolgens uit gaat zien & en s'avonds gewoon hier naar Wie is de Mol gekeken, vanaf het begin is het al meteen weer een spannend spel! We hebben nog wat zelf gemaakte wijn gedronken, veel gelachen & ik heb ze nog dingen laten zien die typisch Nederlands zijn! Molens, Tulpen, Klompen, Delfts Blauw, Volendamse Klederdracht & natuurlijk de Kaasmarkt met Kaas Kaas en nog veel meer Kaas! Oh en ook nog Oranje kleding voor het WK & of Koningsdag (Zoals ik eerder zei, wen alvast mar aan dat woord)

Vandaag gaan Fernando en ik naar de Vulkaan, om Condors te spotten! Ben heel benieuwd, en heb er natuurlijk heel erg veel zin in! Iedereen een fijne dag toegewenst en tot snel groetjes Michael
Dus 3 Achievement Unlocked: (Xbox term)
Slaap met 6 man in een Hatchback
Rij met 7 man in een Renault 12 naar de Hobbit
Creeër een ketting botsing in Zuid Amerika zonder je er zelf schade van heb!
Nou zo kan ie wel weer he Michael!!!

  • 03 Januari 2014 - 17:30

    Ralph:

    Jij ook de beste wensen michael. Zit weer heerlijk te genieten van je verslag. Jammer dat ee er ff op hebben moeten wachten, kan elke dag wel zo'n verslag lezen, doe je goed! Geniet er nog ff van!!
    Groeten Ralph

  • 03 Januari 2014 - 18:38

    Marijke:

    Hoi Michael,voor jou ook de beste wensen voor een goed 2014.
    Het is weer een mooi verhaal,geniet maar met volle teugen van je reis.Groetjes van ons

  • 03 Januari 2014 - 19:42

    Tineke:

    Hoi Michael.De Beste wensen voor 2014.
    Nou jij maakt ook heel veel mee.
    Leuk dat je mocht auto rijden.
    Allemaal leuke dingen duie je daar doet
    Veel plezier nog.
    gr. tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Viña del Mar

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 12859

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: