De Onderwater Woestijn - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu De Onderwater Woestijn - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

De Onderwater Woestijn

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 December 2013 | Argentinië, Salta

Te Gekke dag gehad!!

Gisteren werd ik door een gids genaamd Yanina opgehaald! Er stond een prachtige witte VW Tourag, ik was de eerste dus heb de gehele reis voorin gezeten! We haalde nog een Duitse meid op en nog een Argentijns stel van begin 20 die in hun eigen land op vakantie waren! Dus niet met een bus maar we mochten stoppen waar we zelf wilde!
Overal lopen hier honden los op straat, 1 daarvan kwam met ze pootje onder onze auto terecht, klote is het wel maargoed dat beest kan ons ook horen aankomen maar goed, zo is het eenmaal, ik kijk hier nu niet meer van op! Achja totaal hebben we een Tour van 520 km gehad & begonnen bij een trein, die dus liet zien hoe het er vroeger aan toe ging, met spoor omhoog richting,.. De trein naar de wolken.
Vervolgens zijn de met de auto door een soort rivier gereden waar ze metaal uit halen, Quebrada del Toro. Daar staan overal hele grote kaktussen! Ik wist niet eens dat er hout in een Kaktus groeide, zegt genoeg denk over me kleur haar!

We reden door Richting het Andes gebergte en kwamen bij een plaatsje
Santa Rosa de Tastil, Hier wonen niet meer dan 12 families, ze verkopen allerlei dingen op straat, ze hebben Zonnepanelen voor hun stroom en 1 kerkje met een museum (helaas beide gesloten)
Door gereden via de Abra Blanca, om zo aan te komen bij het grootste dorpje op de Andes waar we wat hadden gegeten voor de lunch! Deze plaats heet San Antonio de Los Cobres (leuk misschien om deze plaatsen allemaal even op te zoeken bij Google Afbeeldingen) Hier hadden we een heel goed gesprek met de groep, en zo ontstond dus eigenlijk een enorme klik!
Dit is zeker waarom ik dit echt tot nu toe de Tofste dag tot nu toe heb mee gemaakt! Iguaci is gewoon iets wat je moet zien en waar je niet zonder Camera naar toe mag! Gister was er gewoon een soort van klik tussen een groep mensen waar je altijd vrolijk aan terug zal kunnen denken!

Via Ruta 40 reden we de woestijn in, Heel veel Lama's Ezels en andere dieren gezien, daar snel ff ingesmeerd, mooie foto's gemaakt, er staan huizen die gemaakt zijn steen voor steen, nouja steen, de resten van dieren samen gepropt en dat is een soort baksteen! Iemand die in dat huis zal zeggen, Your House is Shit heeft waarschijnlijk gelijk!
Eenmaal aangekomen bij de Zout Woestijn (Salinas Grandes) had het geregend in de Woestijn zo bleek, nou wat doet water, de grond in! Maar wat doet water op zout, precies 3cm water lag er bovenop het 150km lange stuk Zout van waar wij stonden tot Chili! Dus ik bedoel maar weer, deze dag was weer in het water gevallen!!
Nee helemaal niet, ik kan zeggen, mij komst bij de Zout Woestijn is iets wat niet iemand zal mee maken! 20x per jaar regent het in de woestijn zeiden ze, dus je moet mazzel hebben dezelfde foto's te maken als ik gedaan heb!
Wat je ziet en prachtig is, dat ze bijv een bankje een kaktus of andere dingen van zout hebben gemaakt net als een Iglo er stukken uitzagen en dat zo dus vervoeren! Deze hoeveelheid zout blijft een komen en gaan, ze zeggen dat ze voor eeuwig zout van de bergen krijgen, genoeg voor heel Argentinie Chili en verre omstreken! Nou ik heb wat mee genomen voor thuis in me zout molen!
We zijn boven de Andes op 4170 meter uitgestapt voor een foto en vervolgens zijn we gaan rijden naar de: Purmamarca 7 Colores in de plaats Jujuy. Dat zijn dus bergen met 7 verschillende kleuren!
Maxima is daar ook geweest zo zei onze Tour Guide. We hebben daar een ijsje gehaald en vervolgens terug richting Salta!
Op mijn advies is er nog net voor we werden afgezet bij ons Hostel een groepsfoto gemaakt voor deze onvergetelijke dag!
Echt we hebben echt enorm veel lol gehad met onze groep in de auto! Werkelijk waar dit was weer een onvergetelijke dag, 1 iemand kan dat bewijs leveren, gisteren even geskypt, ik glunderde als nooit te voren!
S'avonds eten gehaald in een supermarkt, echt alles gaat hier langzaam!
Eenmaal wat gegeten en gedouched ben ik maar gaan slapen en ik ga vandaag alles even orderen en dan kijken of ik of vanavond al of misschien morgen avond richting Cordoba ga!
Justin is vanochend vroeg vertrokken, dus ik ga maar eens kijken wie er nog meer hier zijn die ook de volgende stad willen gaan bekijken, wie weet kan ik daar even een haakje opleggen!

Nou tot me volgende blog en bedankt zover voor alle leuke reacties
Ik heb nr 10 geteld dus ik weet voor wie ik een Souvenir moet gaan halen,
AZ heeft gister zo zag ik op Facebook erg goede zaken gedaan!
Hulde aan de keeper Esteban!!!
Ik probeer niet teveel vlees te gaan eten, ik ben veels te zuinig op me lever!

Nog meer nieuws is altijd welkom, fijne dag Holland!

  • 19 December 2013 - 16:08

    Sanne:

    Wat tof dat je zo'n klik had met de mensen! Het enthousiasme spat er echt vaf in je blog. Ik ben echt benieuwd naar je foto's, om er een beetje een van te krijgen. xxx Sanne

  • 19 December 2013 - 16:09

    Sanne:

    ik bedoelde dus dat het enthousiasme er vanaf spatte;-)

  • 19 December 2013 - 16:11

    Marijke:

    Leuk verslag Michael.Dit wordt een reis om nooit te vergeten.Met denk om je lever,bedoel ik de wijn en het bier.Hahaha.Groetjes van ons.

  • 19 December 2013 - 18:14

    Mirjam:

    Hoi Michael,
    Leuk om het te lezen wat je gedaan hebt!
    Wat is het volgende dorpje/plaatsje waar je heen gaat?
    Ben benieuwd naar je volgende blog, morgen!
    Veel plezier en geniet er lekker van!
    Wij lopen hier in winterjas en jij een korte broek???
    Ben je al weer wat bruiner als gisteren?? Hihi!
    Groetjes, Mirjam
    En de katten dames gaan weer lekker door met hun beautyslaapje.
    :D

  • 19 December 2013 - 18:58

    Inge:

    Wat klinkt het allemaal goed zeg! Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Ben benieuwd wat je de volgende keer allemaal te schrijven hebt.
    Veel plezier daar en geniet er maar volop van!

    xx

  • 19 December 2013 - 19:47

    Tineke:

    Dus je was op de berg waar Maxima ook heeft gestaan, heel bijzonder.
    Je hebt het heel gezellig zo onderweg.
    Het was heel leuk om het te lezen.
    Gr. Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 12849

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: