Slapen in de Andes - Reisverslag uit San José de Maipo, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Slapen in de Andes - Reisverslag uit San José de Maipo, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Slapen in de Andes

Blijf op de hoogte en volg Michael

07 Januari 2014 | Chili, San José de Maipo

Na me Blog over de Condor, heb ik beneden gewacht tot ik opgehaald zou worden, rond 8:00 is in Chilie makkelijk na 10:00. Luiz kwam me ophalen en we reden richting Milton's huis. Hij reed met de Cross-Motor achter ons aan richting de bergen! Via San Jose de Maipo, San Alfonso & San Gabriel zijn we aangekomen bij het plekje Las Melosas! Mij werd verteld dat we bij El Volcán zouden kamperen, schijnbaar gaan Engels en Spaans niet goed samen!! We kwamen aan bij een mooie boom wat ons stekkie werd. De auto uitgeladen en vervolgens heeft Luiz een vuurtje gemaakt. We zijn meer en meer hout gaan sprokkelen & hebben daarna heerlijk gegeten, gedronken & lekker gepraat (je kent het wel) Vervolgens de Tent opgezet en zijn we gaan zwemmen in een beekje waarvan het water de berg afstroomt. Stromend water was behoorlijk koud, maar een goede verkoeling voor de tijd van het jaar! We hebben stenen geplaatst zodat we een dijk gingen bouwen & je weet wat zeggen over Hollanders, we zijn de beste Dijken bouwers in the World hahaha! Er ging bijna iets mis, er werd een steen gepakt, viel bijna alles wat er op lag naar beneden! Darna hebben we gewacht tot de zon wat minder sterk werd en zijn gaan wandelen door dit prachtige natuurgebied! Heel veel foto's gemaakt & we mochten weer 2 Condors aanschouwen in de lucht. Deze x waren ze dichterbij als gisteren, De prachtige bergtop was ook echt een plek voor een Condor. Op de terug weg liepen Milton & ik met een bos gesprokkeld hout terug!
We hebben daarna een Estado (BBQ) gedaan, Biertje erbij en daarna een kampvuur gemaakt! 2 uur gingen we slapen onder een adembenemende sterrenhemel, Prachtig!! We werden door de opkomende zon om 8 uur achter de bergen vandaan gewekt! Ik heb me gewassen in dat ijskoude riviertje! Spullen opgeruimd en we gingen naar Fernado zijn familie toe. We hadden ergens halverwege afgesproken, spullen over geladen, middag gegeten & we zijn gaan Raften in de Rivier tussen de Bergen in! Gewoon te gek, stoer, gaaf en heel erg prachtig als je ff de tijd had te genieten! Ik heb helaas wel wat water binnen gekregen door deze wilde rivier vol rotsen, water verschil was af en toe wel meer dan 1 meter, Draaikolken en gewoon hele harde stromingen! Thuis aangekomen was ik kapot, heb 10 uur aan 1 stuk door geslapen & de volgende ochtend werd ik wakker, huis leeg, niemand maar dan ook niemand aangetroffen!
Douche ontbijten en de pc aangezet, langzamer hand kwamen ze weer binnen droppen! We hebben pasta gegeten, Fernado, Milton & ik zijn nog een biertje gaan doen bij Luiz! Hun willen allemaal dat ik nog een x terug kom naar Chilie, dus dan moet het maar he!
Vandaag ga ik me overige geld opmaken d.m.v. shoppen haha! Een Chileense Peso is 1 euro keer 700 dus ik loop met bijna 100.000 aan contanten over straat haha.

Morgen vlieg ik naar Ushuaia, ik verblijf dar 4 dagen vervolgens vlieg ik naar El Calafate waar ik tevens 4 dagen verblijf. 1 dag is nog niet helemaal duidelijk, vervolgens ga ik naar Buenos Aires om daar na te genieten van de vakantie & dan is het alweer bijna de 21ste!
Goed ik zat nog te denken aan het volgende, Ik heb heel veel volgers en krijg super leuke reacties! Wanneer ik in het zuidelijkste puntje van onze aarde ben, beantwoord ik graag de vragen die jullie hebben!

Dus tot horens, Groetjes Michael

  • 07 Januari 2014 - 18:52

    Marijke:

    Weer een leuk verhaal,je bent lekker sportief bezig geweest.Veel plezier verder.Groetjes van ons

  • 07 Januari 2014 - 19:55

    Tineke:

    Weer een hele belevenis.
    Apart te slapen in een tent
    in de natuur.
    Goei reis verder.
    Veel plezier.
    Genit ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, San José de Maipo

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 12850

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: