Typisch Argentijnse dingen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Typisch Argentijnse dingen - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Typisch Argentijnse dingen

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 December 2013 | Argentinië, Salta

Hallo trouwe lezers!

Ik schrijf al 11 dagen een blog, maar ben ook benieuwd wat jullie allemaal doen in Holland! Aangezien de Kerst voor de deur staat :) Ik heb totaal geen last van heimwee, al is het soms wel moeilijk als ik Chloe en Alicia zie! Wat mij is opgevallen sinds ik blog is het volgende, namelijk: Wanneer ik iets op Facebook post, er heus wel eens op gereageerd word, maar dit is totaal anders omdat ik nou weg ben & ik blijkbaar interessante dingen doe en te vertellen heb! Leuk is dat mensen het leuk vinden op de manier hoe ik het vertel. Ik vind het super leuk om dingen te delen en te zien dat het gelezen is of er op gereageerd word! Tenminste, ik heb 26 volhouders van de 76 op dag 1, misschien wilde hun zeker weten dat ik het land wel uit ben gegaan! Verder met mijn verhaaltje, deze x is het een korte blog vandaar dat ik dit erbij gevoegd had hahaha!

Gisteren na me verhaal van me Jeep Safari, heb ik een relaxte dag ingepland om lekker na te genieten van de tot nu toe mooie herrinneringen! Foto camera erbij gepakt, wat geinternet, de stad in geweest om te kijken of ze een Card-Reader hadden! (Helaas niet dus)
Daarna heb ik zelf Spagetti gekookt, ben met de groep hier nog wat (Scotts) Wodka, Whiskey & Bier gaan drinken!
Er ging nog een groepje uit maar ik ben dit x niet mee te gaan! Op tijd me bed in gedoken! Heerlijk geslapen, me bus ticket gehaald, me tas gepakt, vanavond vertrek ik naar Cordoba! Daar kom ik morgenochtend aan, dus heb ik genoeg tijd om een hostel te zoeken, tis mijn tevens hier ook gelukt dus! Volle vertrouwen in deze Blonde Hollander!

Nou zoals deze kop al aangaf; Wat valt me nou precies allemaal op in Zuid Amerika.
Ten 1ste, de mensen zijn hier ongelooflijk behulpzaam & vriendelijk! Werkelijk waar, in Rio stap je uit een bus, iemand loopt mee tot je hotel, je wilt hem bedanken maar hij geeft je ze nr voor er mij wat overkomt ofzoiets! Soort zelfde gebeurde ook iin het vliegtuig richting Rio! Gewoon belachelijk, in Nederland als iemand vraagt waar is dit gebouw, nou je zegt links, rechts, rechtdoor & dan de 2de straat links,...!!!
- Overal lopen honden op straat, niet echt een hele frisse gedachte, maar ze gaan niet zomaar aan mensen ruiken, ze zijn wat netter daarin als in Holland! Daar zitten ze zo snel mogelijk met hun snuit in je kruis!
- Het is hier warm en ik bedoel dus echt warm, goed insmeren dus, maar als het 1x regent dan komt er ook een bui aan waarvan de straten blank staan! Eventjes de zon erop en het is verdampt!
- Leuk weetje voor de heren in Holland, de dames die hier rondlopen hebben zoals je het netjes zegt, Overduidelijke Ronde Dames Vormen. In Brazilie is het meer kont, en in Argentinie krijgen de babies zeg maar voldoende voeding! Hahaha, zoals Johan zei: Kont-rast met Nederland!
- In Argentinie krijg je meer dan genoeg vlees in restaurants aangeboden (ik bedoel maar wat een mooie overgang ik er weer van weet te maken)
- Hetleven is hier belachelijk goedkoop, 50 Pesoes voor een nachtje hostel is €5,75, ik bedoel maar! Spagetti met groente en 250 gram gehakt 34 Pesoes (do the math) of 4 broodjes, 10 plakken kaas en een watermeloen voor 33! (alles achter de komma betaal je trouwens niet maar krijg je gek genoeg wel terug)
- Helaas zie je de armoede hier gewoon op straat liggen, ondanks de staten verder schitterend schoon gemaakt worden & dat dus ook blijven (van troep krijg je meer troep)
- Maar vooral het is hier Prachtig, Machtige omgevingen, met hele vriendelijke mensen!

Spreek jullie in Cordoba, Groetjes van jullie Blogger, Michael in Argentinie!

  • 20 December 2013 - 19:05

    Marijke:

    Je dlog gelezen,heel slim om een dagje kalm aan te doen,even alles laten indalen.Rene is woensdag weer aan het schilderen geweest,wordt weer heel mooi,sommige dingen moeten nog een keer geschilderd worden,waarschijnlijk volgende week zaterdag.Ons huis is in kerstsfeer gebracht,het stalletje en de boom staan weer.Ardje kon niet van de spullen afblijven hij heeft een herder en een schaapje omgegooid,en twee keer een kerstbal uit de boom getikt die zijn dus kapot,de beeldjes gelukkig niet.Ik heb ook onbreekbare kerstballen in de boom hangen maar daar komt hij niet aan,de doerak.Wij wensen jouw een goede reis verder veel plezier.Groetjes van ons.

  • 20 December 2013 - 19:25

    Michael :

    Ja Marijke, dat deed Chloe ook vorig jaar! Erg herkenbaar!!!

  • 20 December 2013 - 19:26

    Mirjam:

    Ha Michael,
    Leuk weer om je verhaal, of blog, te lezen!
    Zo zo lekker goedkoop daar!!
    Dus in elk land wat wils voor de mannen, hahaha!
    Goeie reis in de bus.
    Het is hier ongeveer 11 graden, dus geen sneeuw, er is ook weinig gevoel van de Kerst aanwezig.
    We hebben het heel gezellig zo met z'n 3 en.
    Groetjes van de 3 ladies uit Alkmaar. (@)
    ^. .^ ^. .^
    =^= =^=
    ~ ~


  • 20 December 2013 - 21:55

    Tineke:

    ineke

  • 20 December 2013 - 22:05

    Tineke:

    Hoi Michael.
    Wat schrijf je leuk.
    Een dagje rust is ook lekker.
    Vandaag heb ik de kerstspullen uitgepakte
    en de kamer versiert.
    Het is weer gezellig binnen en buiten.
    Veel plezier . en genieten maar.
    Gr. Tineke

  • 22 Mei 2018 - 11:25

    Wander:

    erg leuk jouwn blog micheal
    de kerstsfweer zit er erg goed in hier in beemte broekland

  • 22 Mei 2018 - 11:28

    Wander:

    ik doe presies hetzelde als aardje Marijke
    erg leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Salta

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 2263
Totaal aantal bezoekers 12805

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: