Feliz Navidad - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Feliz Navidad - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Feliz Navidad

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

24 December 2013 | Argentinië, Mendoza

Goed, na een lang weekend in Cordoba te hebben uitgerust ben ik aangekomen in Mendoza!

Tijdens me verblijf in Cordoba is er een hoop gebeurd, niet dat ik veel gedaan heb, juist veels te weinig! Ik kreeg daar door wel voldoende tijd om dingen te over denken en me helaas soms te vervelen met Films!
Ik sliep bijv met Tatoo-Bob op een kamer, Ik dacht dat ie weg was maar in ene was ie er weer! Wat bleek nou deze gozer is DJ in de Underground scene, hij speelt voor 3.000 mensen & heeft fans. Hij verdient goed geld en speelt in heel Argentinie! Maar hij wilt bijv vogend jaar naar Zweden toe om daar vakantie te gaan vieren! Nu denken mensen in Nederland wat is het probleem! Het probleem van Argentinie is het volgende: de Pesoes, waarmee ze betalen. In 2001 kwam de wereldwijde Crisis, Argentinie is sinds dien heel arm geworden. Alles gaat hier nu via de zwarte markt, aangezien ze het allemaal doen noemt men het hier de Blue Market. Amerika zou Amerika niet zijn als ze er niet mee zouden bemoeien! En dus kwam de dollar ook hier in het systeem, met beperkte opname per dag of week! Ik kan als Europeaan elke seconde flappen trekken uit een ATM maar hun dus niet. Of ik mag wel overal heen gaan en hun kunnen zoiets niet, terug naar de oorlog lijkt dit wel. Aangezien het leven hier voor hun duur is vind ik zoiets niet eerlijk! En ben ik dus gaan denken, ik ben in me uppie in Argentinie, het zou top wezen als ik dan voor iemand die het graag wilt het vliegticket betalen. En aangezien het mijn idee is wil ik dus ook het meeste gaan betalen, tenminste als dit een plan van aanpak is! Toen dacht ik aan me volgers, het zijn er rond de 50! En als iedereen nou ze Kerst Hartje opent en 10 euro doneert heb ik ongeveer 400 tot 500 euro, vervolgens leg ik de rest bij en zo kan iemand 6 weken gaan backpacken in Europa hahaha!
Verder was Cordoba nou niet echt geweldig, zaterdag niks stappen, zondag alle winkels dicht en maandag ging ik weer weg dus! Me nachtbus vertrok om 22:30, ik werd met de taxi vanaf het Hostel gebracht tot de Bus Terminal. Eenmaal daar aangekomen vertrok de bus weer wat later omdat er een postbode ff 1 miljoen pakjes wilde vervoeren met deze 1st Class Bus! En jahoor daar gebeurde toch wat vrezelijks zeg hahaha,.. ik weet niet zeker of ik dit wel wil vertellen! Maar goed in de bus was het nogal leeg, niet veel mensen namen deze bus zo bleek. Naast me zat een ouwe vieze vent, die voor vertek naast me wilde zitten, aangezien ik positief ben ingesteld schoof ik op en nam hij plaats op me stoel! We hadden het over mooie Nederlandse vrouwen, dus ik lief wat foto's zien. Hij vroeg me of ik in een relatie zat, ik dacht ik zeg maar ja! Even later hielp ie me met 1 tot 50 vertalen in het Spaans dus ja alle hulp is welkom! Maar deze vent begon steeds meer aan me arm te zitten enzo. En deed ze bril op voor de film die werd gedraait,.. knoopjes van de blouse gingen los!
En ik ben dus ergens anders gaan zitten! Hahaha gatver... Herkent iemand de koude rilling over ze rug,.. lol smerig echt waar. Wat helemaal erg is was toen ik ergens anders ging zitten ging ie meteen naar de beneden (waarschijnlijk de toilet haha) daarna ging ie ergens anders zitten en toen ik wakker werd sliep ie weer op ze eigen plek! Santa wilde iemand op schoot ofzo. Ik bedoel maar ik zat naast iemand van de Argentijnse vereningen van Martijn ofzo Hahahaha ik bedoel maar,.. hoe open me gesprekken zijn!! Jullie vinden het altijd leuk hoe ik schrijf zoals jullie het zelf ook mee maken! Nou ik weet dat ik vanaf morgen geen lezers meer heb Hahahaha! Tevens heb ik heerlijk geslapen. Ik werd pas wakker toen de bus aankwam, heerlijk zo'n luxe stoel!!!

Aangekomen in Mendoza kwam ik een stel uit Frankrijk tegen die net weg gingen, dus ik vroeg ze welk hostel. Ik ben daar heen gereden maar ik zou de enige wezen die in dat hostel zit, dus ben ik echt met me backpack op gaan wandelen tot ik bij een plek kwam wat me deed herinneren aan Iguazu. Daar binnen mocht ik weer mee ontbijten en kwam leuke mensen tegen! Met hun ff Mendoza gaan verkennen, boodschappen gehaald voor vanavond! Helaas eet ik niet mee, wij gaan met 3 andere hostels een kerst diner tegemoet. Heel veel zin in! Ik ga nu weer verder,. ben benieuwd wie ik na de Kerst nog heb als trouwe lezers,.. ik bedoel een smerige ouwe vent en ik vraag nog geld ook voor een Argentijn (niet die smeerlap) maar vast en zeker iemand anders naar Europa de tijd van haar leven te gunnen!

Inge, Albert, Marijke, Tineke, Mirjam, Johan, Roberto, Sanne & Rene bedankt voor jullie steun en leuke berichtjes!

Hele fijne Kerst dagen, Merry X-mas & Feliz Navidad!!!

  • 24 December 2013 - 21:29

    Marijke:

    Nou Nou,je maakt wat mee zeg.Fijn dat je het nu beter getroffen hebt.Veel plezier met het Kerstdiner.wij gaan morgen naar je moeder toe. Ons Kerstmenu is vooraf, carpaccio,daarna herten biefstuk met rode kool,gekookte aardappelen ,champions uitjes en een puddinkje toe.Klinkt goed he??Nu gaan we kijken naar de film over de ontvoering van Heineke.Nog veel plezier en fijne Kerstdagen.Groetjes van ons

  • 24 December 2013 - 22:33

    Tineke :

    Veel plezier ,en geniet van je Kerstdiner.
    Ik kreeg een kerstpakket van Tracey en Michael,leuk he.
    Prettige Kestdagen.
    Groetjes van Tineke

  • 24 December 2013 - 23:05

    Michael Bakker:

    Lekker hoor Marijke, Henk boft maar weer
    En Mama lief dat je een kerstpakket heb gekregen

  • 26 December 2013 - 11:19

    Marcel Riedemann:

    Wat maak jij 'leuke' dingen mee!! Gaaf om te lezen!

  • 27 December 2013 - 16:03

    Mirjam:

    Leuk Michael!!
    Gezellige dingen heb je weer meegemaakt!
    Kijk weer uit naar je volgende Blog!
    Groetjes van Mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Mendoza

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12803

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: