De Andes, Douane, Chile, Familia Vicuña & de Andes - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu De Andes, Douane, Chile, Familia Vicuña & de Andes - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

De Andes, Douane, Chile, Familia Vicuña & de Andes

Blijf op de hoogte en volg Michael

30 December 2013 | Chili, Santiago de Chile

Goed dit wordt tot nu toe het langste blog!
Er is namelijk alweer een hoop gebeurt na het Paardrijden!

De laatste avond zijn we in Mendoza met een paar Nederlanders gezellig wat eten! Een BBQ met daarbij nog wat Cocktailtjes,.. Schrok wel van de rekening maar goed je moet mar zo denken, dat hebben we ook maar weer betaald uhm gehad hahahahaha! Tas gepakt & gaan slapen!
De volgende ochtend na een slechte nacht ontbeten & in de taxi gesprongen, ik was trouwens me paspoort nog even voor vertrek gaan zoeken wat leidde tot stress, zeker toen de taxi als maar later aan kwam!! Een meid genaamd Pieteke ging met mij mee de bus in! We hebben ontzettende mooie dingen gezien van de Andes, geniaal gewoon!! Riviertjes, Beekjes, Heel veel bergen, Ijs toppen, Mooie slinger weggetjes, Wilde dieren, Veel groen, door de Bergen heen & alles herhaalt zich telkens weer! Op een gegeven momento rijden we de tunnel genaamd Cristo Redentor (De Tunnel van Christus onze Redder) De Tunnel is ruim 3km lang & halverwege begon iedereen te klappen. We waren dus in Chili aangekomen! Eenmaal bij de Douane & hadden net voor de tunnel nog even de Fiat 600 van die 2 hele leuke Italianen ingehaald! We moesten 3 uur wachten voor onze bus, 2 inzittende hadden hun tas tijdens een plas pauze daar achter gelaten dus geen paspoort mee dus helaas pindakaas (to bad peanut butter) Ik heb gezellig een tijdje met Fransico & Marco gepraat. Wanneer je aan de beurt lijkt te wezen kan je nog altijd net zo goed een uur wachten maar goed, ze gaan dus met honden door de bus heen, je houd je handbagage bij je en alles wat in de bus zit gaat door de scanner, niks mis mee zou je zeggen! Nee alle tassen gingen prima en ik mocht weer terug komen want er was iets verdachts, dus ik denk nou dat is die zak zoutvan Salta opgevouwen in een krant om te kunnen drogen. Het lijkt wellicht op drugs, maar nee daar waren ze niet eens naar opzoek. Ze zag me pakje Dextro Energie, Blijkbaar dachten hun eerder aan een in elkaar gedrukte drugs ofzo!!! Dit soort dingen heb ik weer! Ik bleef vriendelijk lachen want Bakkers hebben niks te verbergen! Op het einde komt er nog een hond langs lopen die nog even in je handbagage gaat ruiken opzoek naar fruit! Zo eenmaal klaar rijden we naar beneden Chili in, moesten we weer wachten een half uur dit keer, Ze waren met de weg bezig dus moesten ze van beneden 1st naar boven en daarna was het eindelijk onze beurt!
We rijden op 's werelds meest fascinerende weg af, genaamd: Paso de los Caracoles, Subida Caracoles,.. ik zeg zoek het maar eens op Google. Dit is wat anders als Formula 1, Gran Turismo, Forza Motersport of Rally! Ik dacht altijd dat Eau Rouge de mooiste bocht was,.. helaas nu niet meer! We rijden dus met allerlei mooie bochten naar beneden toe en komen weer in mooie gebieden van de Andes, bergen echt vet, Machtig & Magistraal mooi!!! We stopte bij San Felipe & vervolgens op naar Santiago. Eenmaal aangekomen had ik Lily gebeld, ze kwam eraan maar kon me niet super goed begrijpen waar ik was. Bij een balie gevraagd wie er Engels kan, helaas niemand, toen kwam een man met een briljant idee. Hij gaf me een toetsenbord en muis deed, Google Translate aan en vervolgens belde hij Lily op om te zeggen waar ik was!
Geniaal die Chilenen!!! Lily haalde me op en ik ben bij een zeer aardige familia aangekomen, Niet normal hoe aardig ze zijn. Ik ben te gast, krijg een prive kamer, de grootste nog wel, het is een gezin van 9 mensen hoor & dan krijg je zoiets!!
Nou we hebben gegeten & gedronken en toen ging me lichtje bijna uit! Ik heb werkelijk heerlijk geslapen (mag ook wel na zo'n reis)
De volgende ochtend ben ik met Fernando (haar vader) de Andes ingegaan, samen met wat Amigo's
1 van hen sprak goed Engels & heeft me een paar zinnetjes geleerd.
Mi Numbre es Miquel yo vanga de Hollanda, yo tengo treinta y tres años, Yo trabajo en electricidad! Ik bedoel maar weer!!!
We reden naar Santa Gabriel & zijn gestopt op werkelijk waar mooie plekken om foto's te maken! Peunto el Cristo (de brug van Jezus) Naast de rivier waar Condors vliegen! Helaas heb ik ze niet kunnen zien, ze waren al in hun nest, schijnbaar vliegen ze alleen in de ochtend vanwege de hitte. Tevens over hitte gesproken, boven Chili zit een gat in de ozonlaag dus factor 50 is hier heel normaal!! Anyway vervolgens gingen we naar een vulkaan toe waar we de auto parkeerde en zijn gaan wandelen! 1st door Camino el Volcán (de weg naar de vulkaan) vervolgens Camino los Queltehues!
We zijn hier niet verder gegaan omdat er een beekje lekker verkoelend was, hier hebben we dus ook een tijdje geklommen en gerelaxed! Van de week gaan we de andere Kant op, en dar de vulkaan bekijken!! Heel veel zin in! tevens werken 90% van alle vulkanen in de Andes gewoon nog dus, spannend aangezien er van de week 1 was ontwaakt aan de kant van Mexico! Thuis leuk met de familia gepraat en wat foto's laten zien van me reis, vervolgens zijn we met het hele gezin weer naar de Andes gegaan, ja je bent er nou eenmaal dus waarom niet. gestopt bij een bungie jump,.. soms twijfel ik dan maar niet gedaan, we zijn wel gaan Canopy-en gaan doen, aan een ijzerdraad naar beneden (zie Facebook foto's) Geweldig om dat eens mee te maken!

Vandaag even relaxen het is hier geen +6 uur verschil maar gewoon 4 net als in Argentinie!
Vanmiddag naar Santiago met de moeder, haar zus en met haar 1 jarige dochter! (3 generaties)
Morgen gaan we naar Valparaíso in Chili, daar gaan we Oud & Nieuw mee maken aan het strand met die vrienden die met me mee liepen door de Andes,.. Schijnbaar wordt dat een mega vuurwer-show!!
De 1ste gaan we weer terug naar de familia Vicuña!!!

Sorry van deze lange en hopelijk niet al te zware pil
Fijn uit einde van 2013 & ik Blog jullie volgend jaar weer!
Groetjes en namens Miguel Panamera, bedankt voor alles, werkelijk waar het maakt het wel een stuk makkelijker te weten dat mensen dit lezen!!!
Happy New Year, Feliz Año Nuevo

  • 30 December 2013 - 19:27

    Marijke:

    Het doet ons goed,om te zien hoe jij geniet.Veel plezier met oudjaarsavond.Groetjes van Henk en Marijke.

  • 30 December 2013 - 21:23

    Tineke:

    Hoi Michael.
    Heel wat te lezen,leuk dat je het zo naar je zin hebt.
    en zulke aardige mensen ontmoet.
    Heel veel plezier met oudejaarsavond.
    Happy New Year.
    Gr. Tineke

  • 30 December 2013 - 22:00

    Familie Bierenbroodspot:

    Hoi Michael,
    Wat een mooi verhalen.
    Wat geweldig z'n reis. Wij zijn jaloers!
    Ik denk dat je voortaan heel anders door je leven zal gaan.
    Blijven nog van genieten.
    Goede reis terug naar huis.
    Michael Tracey Joshua & Nathaniel

  • 02 Januari 2014 - 17:13

    Roberto:

    Hey michael,
    Bij deze de beste wensen voor het nieuwe jaar en hier ligt geen sneeuw ...nog.
    Sterker nog ik denk zelfs dat we geeneens winter gaan krijgen, aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant wel gek

    anyway blijf vooral genieten van het mooie weer en gezelligheid en zie je weer terugkomen kerel

    roberto ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 12807

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: