Condor of geen Condor - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu Condor of geen Condor - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Michael Bakker - WaarBenJij.nu

Condor of geen Condor

Door: Michael Bakker

Blijf op de hoogte en volg Michael

04 Januari 2014 | Chili, Santiago de Chile

Direct na me blog ben ik naar beneden gegaan om wat te gaan eten! Fernando was bezig met ze werk, Hij knipt uit een rol rubber, ronde schijven en gooit ze in een pers. Toen de kleine Matti weg moest voor een onderzoek, heb ik Fernando's werk afgemaakt! Best leuk hoor. Toen hij weer terug was hadden we het even over hoeveel alles nou koste & wat hij er bijvoorbeeld mee verdient! Hij doet hier iets wat niet veel mensen in deze regio (of dit land) doen, en dus kan hij zo lekker geld verdienen! Achievement Unlocked, werk in Zuid Ameika hahaha!
We hebben daarna wat gegeten en heerlijk gepraat, ik heb bepaalde dingen aan hem uitgelegd over me bijvoorbeeld me huis, en de koste die ik maak. De lasten, Verzekeringen in Nederland, gas water licht & internet kosten, VVE kosten voor mijn appartement, inkomsten, me situatie thuis, wel geen relatie, over me jeugd & me gescheiden ouders, familieband, hoe makkelijk je via internet een vliegticket kan kopen ect. Hij was over bepaalde dingen nogal erg verbaasd. Gescheiden ouders want hij vroeg naar de naam van me moeder me vader, dus toen we het daar over hadden zei die heel mooi via Google Translate dat me moeder me heel goed op deze plek waar ik nu ben heeft gebracht! Dank je wel mama voor de duizende euro's zodat ik nu in Chilie zit hahaha!!! Over me huis was ie nogal aan het vertellen hoe het in Chilie er aan toe ging! En ik zeg verhuis naar Chili, voor 35 duizend euro heb je hier een geweldig stuk grond met een nieuw gebouwd huis! Verder verteld hij me dat ie alles zelf gemaakt had in dit huis, dus het gehele huis opgebouwd, muren, vloer tot zelfs de geiser! Ook de pers voor ze werk, zelf gemaakt en gelast! Gisteren was de auto stuk, ook toen zelf gemaakt! Ik zeg Hulde aan deze Mechanical man!!! Daarna zijn we gaan slapen. (Condors vliegen aan het einde van de middag)
Na ruim een uur rust heeft ie me wakker gemaakt en toen zijn we de Mountains in gegaan, we reden tot ruim 2 km hoogte (plaatsje Lagunillas) het werd steeds frisser en we hebben ongelooflijke mooie landschappen gezien, Natuurlijk bergenlanschappen, maar een enorme mooie Valleij tussen de bergen in, met een plas water midden in! En ook alle wegen die we omhoog reden werder qua uitzicht ook steeds mooier & mooier, Gaaf is het om te zien waar je heb gereden! We kwamen tot aan de top aan Ski-Piste 2230 meter hoog) een gebied voor de Winter. Hier stond bijv een Sneeuw schuifer, een kabel baan en dat soort dingen. Heel veel bloemen maar met een eeuwig geluid van bijen, Oorverdovend en Horror achtig geluid waar de haren van op je rug rechtop gaan staan! We hebben onderweg heel veel gezien maar helaas geen Condors, wel zagen we Wilde paarden in galop, een Vos (ik was even snel uitgestapt na het spotten en dan voel je wel een beetje een maaltijd) Konijntjes rond springen, een salamander maar geen Condors, of toch wel. Nee het waren alleen maar kleine vogeltjes! We wilde weg gaan en toen zei Carmen (moeder van Lily) kijk daar!!! En we zagen dus 1 Condor vliegen, meteen daarna kwam nr 2 achter de berg vandaan! Ze gingen beide landen op de Top van de berg, we hebben ons best gedaan ze te fotograferen maar van die afstand was het bijna onmogelijk, Fernando en ik zijn nog even halverwege de berg omhoog gelopen om nog wat zo nog wat meer te zien en zo heeft Fernando een paar schitternde moment opnames van de Condor kunnen maken! We bleven adembenemend kijken naar deze schitterende vogels & toen kwam zelfs nr 3 aanvliegen! 3 Condors op je netvlies ik zeg Geweldig! Na een tijdje is 1tje weer op gaan stijgen de rest volgde. We hebben elkaar een box gegeven & zijn met zons ondergang de bergen van de Andes uitgereden!

Vandaag ga ik met Milton en zijn vriend Luiz in de bergen slapen in een zelf opgezette tent!
Nu gaat het backpacken pas echt beginnen hahaha, Heel veel zin in!

  • 04 Januari 2014 - 15:43

    Marijke:

    Geweldig om al die dieren in hun eigen omgeving te zien.Veel plezier met het kamperen.Groetjes van ons.

  • 04 Januari 2014 - 22:10

    Tineke :

    Wat een geweldig avontuur. en condors gezien
    Geweldig.

    Slaap ze in de bergen.
    Gr. Tineke

  • 04 Januari 2014 - 22:40

    Sanne:

    Wat leuk dat je nu echt de bergen in gaat. Het echte backpacken, spannend hoor! Veel plezier en geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Michael

10-12-213 opweg naar Brazilie, Argntinie en Chili

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 12804

Voorgaande reizen:

10 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: